Στην  Σαντερία τελετουργικά υπάρχουν μουσικές εκδηλώσεις και οι προσευχές, οι οποίες αναφέρονται ως Bembe, τόκα de Santo, ή Tambor. Είναι μια γιορτή αφιερωμένη σε Orisha, όπου ο Bata τύμπανα (που τρία τύμπανα γνωστή ως ΙΥΑ (το μεγαλύτερο τύμπανο), itoltele, και oconcolo) παίζονται προς τιμήν του Orisha. Με αυτά τα ιερά τύμπανα, μηνύματα προσκυνητές φθάνουν στους Orishas και οι Orishas θα ανταποκριθούν στους πιστούς τους. Αυτά τα τύμπανα που χρησιμοποιούνται μόνο από τους άνδρες και πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Για παράδειγμα: Χορευτές δεν πρέπει ποτέ να γυρίσουν την πλάτη τους προς τα τύμπανα,  καθώς θεωρείται ασέβεια.

Κλήρος

Ιερείς είναι κοινώς γνωστά ως olorishas ή ιδιοκτήτης του Orisa. Μόλις οι ιερείς έχουν ξεκινήσει άλλοι ιερείς, που είναι γνωστή ως babalorishas, ​​"πατέρες της Orisha" (για τους άνδρες), και ως iyalorishas, ​​«οι μητέρες των Orisha" (για τις γυναίκες). Ιερείς μπορεί συχνά να αναφέρεται ως Santeros και Santeras (ανάλογα με το φύλο), και αν λειτουργούν ως μάντεις (χρησιμοποιώντας cowrie κέλυφος μαντεία γνωστή ως Diloggun) των Orishas μπορούν να θεωρηθούν Italeros, ή αν περάσουν από εκπαίδευση για να γίνουν ηγέτες της Obas μυήσεις, ή Oriates.

Θεωρείται ότι  ο υψηλότερος στην τάξη είναι ιερείς του IFA (προφέρεται εε-FAH), η οποία με τη Santeria είναι  εξ ολοκλήρου από άνδρες. Ifa Ιερείς λαμβάνουν Orunmila, ο οποίος είναι ο Orisha της Προφητείας, σοφία και γνώση. Μόλις συμβεί αυτό είναι γνωστος με τον τίτλο Babalawo, ή "Πατέρας ο οποίος ξέρει τα μυστικά".

Τα τελευταία χρόνια, μια συγκεκριμένη πρακτική των παραδοσιακών Γιορούμπα ιερείς Ifa (από τη Νιγηρία), έχει έρθει για τη διασπορά και για την κίνηση των γυναικών να είναι Iyanifa ή «Μητέρα του Πεπρωμένου", αλλά Lucumi επαγγελματίες δεν δέχονται συνήθως αυτή την πρακτική λόγω της ερμηνείας τους από το ODU Ifa Irete Untelu που δηλώνει γυναίκα δεν μπορεί να είναι στην παρουσία του Olofin (αλλιώς γνωστό ως Igba Iwa ODU) και έτσι δεν μπορεί να κινηθεί όπως μαντικής, ιέρειες. Αυτή είναι μια σημαντική διαφορά μεταξύ των παραδοσιακών Lucumí Ifa επαγγελματίες, και κάποια παραδοσιακά επαγγέλματα από Γιορούμπα Oshogbo και, από το 1980, Ιλ IFE. Αντ 'αυτού, μια γυναίκα στην Lucumi ξεκινά ως Apetebi IFA, μία "νύφη της Ifa», και θεωρείται ο αρχαιότερος στο Ifa σε όλα, ένα πλήρως  Babalawo. Λίγα στοιχεία υπάρχουν Iyanifa στη Δυτική Αφρική μέχρι πολύ πρόσφατα, έτσι ώστε η ύπαρξη του Iyanifa είναι πιθανό να είναι της σύγχρονης προέλευσης Yorubaland, και  πιθανόν να οφείλεται σε αυτό το λόγο που δεν εμφανίζεται στην κουβανική παραλλαγή. Η κύρια δυτική ακαδημαϊκή αρχή για IFA, William Bascom, ταξίδεψε σε όλη την Yorubaland μελετώντας το IFA λατρείας σε μια σειρά επισκέψεων στα 1937-1938, 1950-1951, 1960 και 1965, και ποτέ δεν αντιμετώπισε μόνο Iyanifa ούτε για την ύπαρξή τους από οποιοδήποτε από τους πληροφοριοδότες του. Ωστόσο, Maupoil, το 1943 στο έργο του, δεν αναφέρει ότι συνάντησε μια γυναίκα στο Ifa μάντης Dahomey.