Σαντερία. ( 2 ).

"Η αποικιακή περίοδο από τη σκοπιά των Αφρικανών σκλάβων μπορεί να οριστεί ως μια εποχή επιμονής. Ο κόσμος τους άλλαξε γρήγορα. Τους βασιλιάδες και τις οικογένειές τους, τους πολιτικούς, τις επιχειρήσεις και τους ηγέτες της κοινότητας όλα υποδουλώθηκαν και τους μετέφεραν  σε μια ξένη περιοχή του κόσμου. Τους Θρησκευτικούς ηγέτες, τους συγγενείς και τους οπαδούς τους τώρα  ήταν σκλάβοι, με  αποικιακή νομοθεσία αποποινικοποιείται η θρησκεία τους. Αναγκάστηκαν να γίνουν  και να βαφτιστούν το λατρεύουμε έναν θεό των προγόνων τους δεν είχαν  γνωρίσει ο οποίος περιβάλλεται από ένα πάνθεον  αγίων. Οι πρώτες ανησυχίες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου φαίνεται  επέβαλαν την ανάγκη για ατομική επιβίωση κάτω από σκληρές συνθήκες φυτείας. Μια αίσθηση της ελπίδας ήταν η διατήρηση της εσωτερικής ουσία αυτού που σήμερα ονομάζεται Σαντερία, είναι ψευδεπίγραφος (και πρώην υποτιμητικό) για την εγχώρια θρησκεία των ανθρώπων Lukumi της Νιγηρίας.

"Στην καρδιά της πατρίδας τους, είχαν μια σύνθετη πολιτική και κοινωνική τάξη. Ήταν ο καθιστικός τρόπος καλλιέργειας σκαπάνη πολιτισμική ομάδα με εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Η Θρησκεία τους, με βάση τη λατρεία της φύσης, μετονομάστηκε και τεκμηριώνεται από τα αφεντικά τους. Σαντερία, ένα υποτιμητικός όρος που χαρακτηρίζει αποκλίνουσα Καθολική μορφές της λατρείας αγίων, έχει γίνει μια κοινή ονομασία για τη θρησκεία. Ο όρος santero (α) χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν ιερέα ή ιέρεια που αντικαθιστά την παραδοσιακή έννοια Olorisha ως προέκταση των θεοτήτων. Οι Orishas έγινε γνωστό όπως οι άγιοι στης εικόνες της Καθολικής.